Zon, zee, strand en een hypermoderne stad - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jordi en Maartje - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en een hypermoderne stad - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jordi en Maartje - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en een hypermoderne stad

Door: Jordi & Maartje

Blijf op de hoogte en volg Jordi en Maartje

19 Mei 2012 | Indonesië, Ubud

Sà wàt dee!

Waar waren we gebleven? Oh ja, onze start in Thailand. Na een korte vlucht aangekomen in Bangkok. Ons laten afzetten in de toeristenstraat. Dit was voor ons iets te toeristisch. Dit keer geen maffe Indiërs, maar feestende Europeanen. Wij gingen voor een wat rustiger stukje. Een guesthouse in een traditioneel houten huis met een prachtige tuin. Helaas waren de bedden ook traditioneel: geen normaal matras, maar eerder een houten plank. Zo hard hadden we zelfs in India nog niet gehad!

Het Thaise tempelcomplex waar we in India hebben gelogeerd was al prachtig, maar wat we in Bangkok hebben gezien.. Wow! Die mensen weten hoe ze tempels en paleizen moeten maken! Een hele dag lang hebben wij ons ermee weten te vermaken. Zo zagen we ook een immens groot (46 meter lang!) Boeddha beeld. Volgens Jordi een recycling Boeddha. Hij had al hele ideeën dat dat op de reïncarnatie van Boeddha sloeg. Het recyclen van leven. Maartje die het bordje wel goed las zag dat het iets anders was, ‘reclyning’. We vonden de gedachte dat hij gerecycled werd toch leuker ;-)

We konden echter niet wachten om de mooie eilanden te bezoeken, dus vanaf Bangkok in een keer naar Koh Tao. Beiden gestart met een duikcursus. Maartje bleef het maar benauwd houden en is na een tijdje gestopt. ‘Moet dit leuk zijn? Waarom zou ik dit in hemelsnaam nog een keer doen? Mooi niet dus!’ Jordi die vanaf de eerste seconde al aan het genieten was heeft de cursus wel afgemaakt. Maartje aan het chillen, Jordi aan het duiken. Hij vond het duiken een fantastische ervaring met al het mooie koraal en prachtige vissen! :D

Door naar Koh Phangan: het eiland waar de originele Full Moon Party gehouden wordt. Bij toeval was het volle maan toen wij er waren, dus eindelijk kon het feestgehalte van ons weer eens op peil gebracht worden. Om er helemaal bij te horen hebben we onze armen en benen met fluorescerende verf besmeurd. Het zag er heel gaaf uit onder de black lights. Helaas waren daar niet zo heel veel van. Wel waren er vuurspelletjes. Touwspringen met een brandend touw, van een glijbaan af tussen grote fakkels, limbodansen onder een brandende stok.. Dit in combinatie met veel dronken mensen zorgde ervoor dat aardig wat mensen met zwarte vegen en een wenkbrauw minder rond liepen. Er hing een heerlijke vrijblijvende sfeer zonder bewaking of een duidelijke organisatie. In Nederland ondenkbaar. Iets wat hier ook anders gaat zijn de drankjes. Ze gaan hier namelijk niet per glas, maar per emmer!

Buiten dit fantastische feest was Koh Phangan zelf ook leuk. We zaten namelijk in een hutje op het strand en Frans en Annet.. Jullie hadden gelijk: een spotgoedkope foodmarket, waar je fantastisch kon eten! Verse sapjes voor € 0,50. Pannetje met mosselen, kokkels of andere soorten vis voor maar € 1,25! Lekkerrr!

Door een fout in onze planning hebben we wel een halve dag kunnen genieten van Koh Samui. Daarna moesten helaas alweer door naar Koh Phi Phi. Ons laatste eiland, en wat voor een! Onvoorstelbaar, het water leek nog blauwer en het strand nog witter… Wat wil je nog meer? Snorkelen en duiken! Jordi heeft zijn Nemo collectie compleet kunnen maken inclusief zeeschildpadden!! Alleen de grote haaien misten nog ;) Alhoewel, we weten bijna zeker dat we met snorkelen keine leopard sharks hebben gezien! Gelukkig kwam Maartje met het snorkelen ook al een heel eind. Zo werden Dory(doktersvis), Gill(bannerfish) en een mislukte grote grijze oranje Nemo, maar dan anders gespot.

Just a few days left. No time for Maleisia. Just Singapore! Was maar 26 uur reizen ghehe. De meest moderne stad waar we beiden ooit geweest zijn. Lekker even wat anders. Erg genoten van het hypermoderne zakencentrum, zeker in het Skypark op de 57e verdieping. Ook kwam een van Maartjes jeugddromen eindelijk uit: een ritje in een toeristenbus, zo’n toffe met een open dak.
Wat ook heerlijk was was de diverse keuken. Van een Big Mac naar een Marokkaanse schotel tot lokaal Aziatisch eten. In het wijkje Little India leek het net alsof we weer even terug waren in jaja India. Hier hadden we wel even behoefte aan, want we missen India en de aparte gebruiken wel! Geen loslopende koeien meer, geen afval op de grond, geen chaotisch verkeer, geen Bollywood muziek, geen mensen die tegelijk ja/nee kunnen knikken, geen Chai thee, geen lekkere Indiase curries…

Volgens mij hebben veel van jullie weer (een korte) vakantie! Nog leuke plannen en is het weer inmiddels al wat beter? Wij hebben gisteren Maartjes ouders van het vliegveld in Indonesië gehaald, dus nu gaan we een paar weken van Bali genieten! :D

Byeeee!

PS. De foto's van afgelopen weken staan hier onder

• 19 Mei 2012 - 11:05

Chris & Berber:

Heey vakantiegangers.
    Wat een super verhaal weer, genoten! Zo herkenbaar : moet dit leuk zijn? Waarom doe ik dit in hemelsnaam? :-D Ik las op facebook al #blijheid aangezien je je ouders had opgehaald. Nu lekker even genieten van Bali, enjoy! We zijn benieuwd naar tips en adviezen! Wij kijken daar nu ook al naar uit om naar toe te gaan ;-) Liefs Berber & Chris

• 19 Mei 2012 - 11:17

Chris:

I have to agree with Jordi :)

• 19 Mei 2012 - 11:17

Tini Neves:

Gezellig met een kop thee jullie verslag gelezen, en nu met z'n vieren van al het mooi's genieten.Hartelijke groeten van uit Zaandam

• 19 Mei 2012 - 12:56

Eric En Tineke:

Hee Jordi en Maartje!

Ja, het Thailand gebeuren kennen wij ook ;-) Alleen hebben wij Koh Samui overgeslagen. En Maartje, wat zonde dat je het benauwd krijgt van duiken! Het is zooo geweldig!
    En wat ook erg jammer is, is dat jullie nóg een keer op reis moeten om Maleisië te bewonderen. Vervelend hoor, hihi!

Veel plezier nog!

Kusjes en groetjes!

• 19 Mei 2012 - 13:01

Henriet:

Heey,

Wat een leuke verhalen weer! Ik was zelf even 2 weekjes naar Florida ;) Dus kon nu 2 verhalen in 1 keer lezen. Het klinkt allemaal echt super leuk. Jullie maken echt bijzondere dingen mee. Jullie zijn nog lang niet terug, dus ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren. Geniet in ieder geval op Bali met jullie (schoon)ouders!

liefs Henriët

• 19 Mei 2012 - 14:43

Marinka En Ard:

Heerlijk om weer even een update van jullie te lezen. Wat een ervaringen allemaal.
    Jullie zullen wel nog een keer naar Maleisië moeten gaan, op een andere reis. Dat is ook een schitterend land. Maar ja, je moet helaas ook op zo'n mooie lange reis keuzes maken. :-)
    Geniet van Indonesië, familie en bovenal van elkaar!
    Liefs en een knuffel,

Marinka en Ard

• 19 Mei 2012 - 16:43

Simon Twaalfhoven:

Hehe lekker, zo'n traditioneel matras. En... geen slecht idee, die milieuvriendelijke Boeddha beelden. Past wel bij de religie (toch?).
    Gat in de markt!

• 19 Mei 2012 - 20:17

Judith V:

Te gek zeg dat duiken! Maakte de clownfish nog grapjes?? Hihi. Genietze!! Xxx

• 20 Mei 2012 - 07:44

Marieke:

Wat een mooi strand! Genietse!

• 21 Mei 2012 - 11:09

Ans Oosterveen:

Hey levensgenieters, wat een leuke foto's en verhalen. Wat heerlijk voor jullie, zoveel indrukken, mensen, andere levensgewoontes. Geniet maar lekker, deze reis zal jullie altijd bij blijven. Veel, plezier met Maartjes ouders. Tot het volgende verhaal. Lieve groet, de Oostervenen.

• 05 Juni 2012 - 18:32

Marijke Bergshoeff: